ďťż
Pyza na polskich dróşkach
Nowa ksiazka "Symphony in Blue: Kate Bush and her Legac
Nowa edycja konkursu foto-czerwiec'2014
nowa restauracja zamkowa ul. skorolecka
Nowa dziewczyna / Une nouvelle amie
nowa samica i jajo w klatce
Nowa od razu z pytaniem
Nowa forumowiczka z Krakowa
Klatka i nowa lokatorka :)
Nowa klatka - jak to zorganizowac?
nowa klatka z szafki.

Pyza na polskich dróşkach

Jest kilka standardowych tematów w przypadku 159 w dieslu 1,9 16V które mogą wyjść jak zaczniemy nią jeździć.
Jeżdżę swoją już 4 lata także mogę coś na ten temat powiedzieć

Właśnie do nowego kolegi z forum to wszystko pisałem i tak pomyślałem - warto byłoby taki temat stworzyć.

Więc mamy:

1. Jak zacznie wyć wspomaganie przy skręcaniu kierownicą... takie gumowanie to:
- mechanik powie: pompa wspomagania do wymiany
- Ty zaczniesz od: wymiana zbiorniczka wspomagania na nowy - od tego się zaczyna i 90% przypadków na tym się kończy, jak masz czerwony płyn to pozostań przy czerwonym, przy tym zabiegu nie wymieniaj płynu na nowszy ( zielony ) - dlaczego? może to zaszkodzić maglownicy ( zielony płyn jest rzadszy od czerwonego co może spowodować wypłukanie różnych zakamarków i doprowadzić do awarii maglownicy )

2. Jak się zrobi zimno i nie będzie trzymał temperatury 90stopni - czyli złapie ale nie będzie trzymał - to do wymiany od razu z miejsca termostat. Ja 4 lata jeżdżę alfą i już 2x wymieniałem :/ Częsty przypadek również w innych silnikach 159

3. mogą zacząć przeciekać drzwi od dołu, czyli zostawisz auto na deszczu i możesz mieć mokro we wnętrzu - różne drzwi. Trzeba rozebrać boczek i uzupełnić silikonem albo uszczelką w jednym miejscu.

4. jak masz składane elektrycznie lusterka - gdy robi się chłodno lubi się lusterko nie rozkładać do końca. Wystarczy wtedy spryskać jakimś smarnym tematem w miejsce między podstawką lusterka a samym lusterkiem. Nasmarujesz i działa.

5. Zaślepienie EGR i wyłączenie go programowo załatwia temat kilku problemów typu:
- ciężko pali na ciepłym
- ciężko pali na zimnym
- przerywa przy przyspieszaniu w zakresie 1800-2000 obr

6. w 1,9 16V wywalenie klap wirowych to wręcz obowiązek od razu przy wymianie rozrządu ( wielu mechaników może odwodzić od tego pomysłu, ale niestety doświadczenia forumowiczów są inne )

7. W każdym turbodieslu wymieniamy olej co 10-15tys. km nie ma co żałować. Turbina lubi świeży olej

Wrzuciłem temat też na alfaholikach. Jak któryś z użytkowników coś wartościowego dopisze to będę tutaj wrzucał

Może się całkiem fajna encyklopedia zrobić


taki FAQ powinien na forach o każdym modelu być
Elegancko to wygląda. DPF też warto wypierdzielić razem z klapami, a jak kogoś poniesie tak jak mnie to od razu kata przy okazji . Jak będę miał chwilę to napiszę instrukcję jak założyć wzmacniacz pod oryginalne auto i pociągnąć kable do aku bez cięcia ściany grodziowej.

Podobnie jak w 147 lewy tylny tłoczek lub się zapiekać i jak się rozgrzeje, to popiskuje dopóki nie wciśnie się hamulca. Wystarczy tłoczek przesmarować i jest git.
Zajebista sprawa Karmal.


Kolejny temat - tym razem zimowy więc na czasie

Zamarzający hamulec awaryjny ( ręczny )
Przyczyna: popękane pancerze linek
Rozwiązania:
1 - kupujesz nowe linki, rozbierasz pół wnętrza auta ( b.dużo roboty ) i problem z głowy
2 - w zimę starasz się nie zostawiać auta na ręcznym[/u][/code
Gratuluję pomysłu. Dla przyszłych, czy obecnych właścicieli 159'tek rewelacyjna rzecz.


ďťż
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! Pyza na polskich dróżkach Design by SZABLONY.maniak.pl.